»
Hi! Put your welcome address here. If you have time, please FOLLOW this blog n drop your comment or message in my shout box.Thank you!:

Monday, September 13, 2010

handphone idaman~anycall haptic~


hp nie i minat sgt..
coz nie fon korea..
fon korea kebanyakannya unik taw!
cantik sgt..
hope dpt fon nie nt..ngee~
untuk para Asian Fanatic fon nie ramai gler artis korea selatan guna dlm serial drama korea..
dalam sinetron indo jugak da femes digunakan..
iklan Handphone ini juga pernah di iklankan oleh boyband dan girlband yang cukup ternama di Asia iaitu DBSK dan Girls Generation.
jatuh cinta dgn anycall haptic!!

my first doodle=)


Mari mari semua dengar ini cerita, ini doodle pertama oleh saya (rentak lagu Axion).

Akhirnya. I boleh buat doodle sendiri. Lepas ni boleh lukis dinasour, lukis gajah, lukis meow meow, lukis cicak. Eh kejap kenapa semua binatang? T_____T Okay takpa lepas ni kita tengok sajalah doodle buatan I yang comot comet.

Untitled 3 Doodle pertama saya, comel atau tak?

Konon-konon perempuan ini adalah karakter I yang sentiasa comot.

Untitled 5 Doodle pertama saya, comel atau tak?

Konon-konon lelaki ini adalah karakter fazrool buah hati pengarang jantung.

HAHA ada tak macam novel cinta kanak-kanak? LOL takda maknanya. Kejap kejap, I tahu tak comel tapi takpa nanti I asah bakat (kalau ada lah) HAHAHA.


Dengan Adobe Illustrator CS5, I berjaya menghasilkan doodle setelah beberapa malam asyik bermimpi tangan I pegang mouse buat doodle. Ee menyampah bila asyik mimpi tapi bila bangun kosong takda apa.

jom belajar bahasa korea..syok!



Apa Kabar? = Anyong Aseo

Sampai Jumpa = Anyong

Kurang Ajar = Monyong

Tidak Lurus = Men Chong

Pria suka berdandan = Ben Chong

Tiba-tiba = She Khonyong

Mulut = Mon Chong

Sosis = Lap Chong

Suami dari kakaknya Papa = Ku Chong

Kiss me = Soon Dhong Yang

Sweet memory = Choo Pang Dhong

Mobil mogok = Dho Rong Dhong

Lapangan luas = Park King Lot

Nasi dibungkus daun pisang: Lon Thong

Cowok Cakep Kaca Mata: Bae Yong Jun

Cowok Cakep Rambut Lurus: Jang Dong Gun

Cowok Cakep Rambut Keriting: Ahn Jung Hwan

Bagian belakang = Bho Khong

Masih muda = bron dhong

Telur asin = Ndok AChin

SENDOK GEDE = EN THONG

CELANA SOBEK = BHO LONG

KEPALA BOTAK = KIN CLONG

LAGI MENYANYI = ME LO LHONG

ORANG HITAM = GOO SHONG

BIBIR UCUP =MO NYONG

BERBULU = GE RAN DHONG

JONGKOK DI PINGGIR KALI = BE OL DONG

Cinta nabi yusuf n zulaikha


Al Quran menceritakan dengan indah kisah cinta Nabi Yusuff 'alaihissalam dan Zulaikha sehingga dirakamkan dalam surah yusuf. Nabi Yusuf a.s terkenal dengan anugerah ketampanan yang luar biasa. malah ia turut disertai bersama keperibadian baginda yang mulia. Walaupun anugerah berkenaan menzahirkan kehebatannya, tidak sesekali menjadikan Nabi Yusuf lupa diri apatah lagi berbangga kerananya.. unfOrtunately, ape yang dapat kita perhatikan sekarang, baru touch up muka sikit, sudah tak mahu sOlat takut hilang tempekan make up.. baru pakai baju blink blink sikit, habis sekampung ditayang tayang..

okey i sambung lagi ea..


Zulaikha, isteri kepada menteri Al Aziz menaruh perasaan cinta terhadap Nabi yang handsome itu.. walaupun beliau sedar, usianya jauh berbeza, namun beliau merasakan dirinya masih seOrang yang rupawan.

Perasaan cinta Zulaikha membuak-buak sampai ke kemuncaknyaapabila sanggup memadukan menduakan suaminya sendiri dengan menawarkan dirinya kepada Nabi Yusuf a.s. But hOwever, usahanya tidak berjaya kerana cinta agung Baginda kepada Allah SWT sangat kukuh. Akhirnya Baginda dipenjarakan. Tinggallah Zulaikha memendam cinta dan rindu kepada baginda...

Akibat terlalu mencintai dan merindui Nabi Yusuf a.s, Zulaikha mula hilang pertimbangan. beliau menjadi separuh gila sehingga memaksa sang raja menceraikannya. Meanwhile, mulutnya tidak berhenti dari menyebut nama Nabi Yusuf a.s pujaan hatinya.. See, betapa hebat penderitaan yang ditanggungnya.

Hari berganti hari, Zulaikha yang rupawan bertukar menjadi seOrang perempuan yang tua hudOh. Akibat panahan rindu yang sangat mendalam terhadap baginda, matanya pula buta kerana banyak menangis, serupa laa dengan musibah yang menimpa kasim selamat.

Then..setelah hampir 12 tahun nabi Yusuf a.s dipenjarakan, baginda akhirnya diangkat menjadi raja kerana mukjizatnya yang bOleh menafsir mimpi..

Atas kehendak Allah SWT yang kasih kepada makhluknya, lantas Zulaikha dipulihkan. wajahnya kembali muda dan semakin cantik rupawan persis ratu yang jelita. Akhirnya, Allah SWT mewahyukan Baginda agar mengahwini Zulaikha.

Namun, Zulaikha yang dikahwini Nabi Yusuf bukanlah Zulaikha yang dulu. Zulaikha yang dahulunya merindui Baginda telah berubah menjadi wanita sOlehah yang sentiasa beribadah dan mendekatkan dirinya kepada Allah SWT.

Hari harinya hanya untuk bermunajat kepada Allah SWT, menyesali atas kekhilafannya dahulu. masanya hanya untuk Yang Esa sehingga terlupa akan tanggungjawabnya sebagai seOrang isteri. Begitulah asyiknya Zulaikha mendekatkan dirinya dengan Allah SWT serta menginsafi dOsa-dosa yang pernah dilakukannya sebelum ini.


hurm..lihatlah betapa cinta yang dulunya terbit dari nafsu dapat dipadamkan apabila beliau mula mengenal cinta hakikinya hanya untuk Allah yang Maha Berkuasa. Zulaikha menyedari..kemuncak cintanya yang kekal akan muncul di akhirat kelak, pertemuan indah dua jiwa yang beriman penuh asyik dan rindu akan ditemuinya di Syurga abadi..

Di ruang ini juga, ingin saya sisipkan potOngan dOa dari Rasullah SAW yang saya kira ianya elOk untuk dikOngsikan bersama.

"ya Allah, kurniakanlah daku perasaan cinta kepada-Mu, dan cinta kepada orang yang mengasihi-Mu, dan apa sahaja yang membawa daku menghampiri-Mu..

Jadikanlah cinta-Mu itu lebih aku hargai daripada air sejuk bagi Orang yang kehausan.. ya Allah, sesungguhnya aku memOhon cinta-Mu, dan cinta Orang yang mencintai-Mu, dan cinta yang dapat mendekatkan aku kepada-Mu..

ya Allah, apa sahaja yang Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia kekuatan untukku mencintai apa yang Engkau cintai..

Dan apa sahaja yang Engkau singkirkan daripada apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia keredhaan untukku dalam mencintai apa yang Engkau cintai.. ya Allah, jadikanlah cinta-Mu sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat kehausan..

ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu, mencintai para malaikat-Mu, Rasul-Mu, dan hamba-Mu yang sOleh... ya Allah, hidupkanlah hatiku dengan cinta-Mu dan jadikanlah aku bagi-Mu seperti apa yang Engkau cintai, ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaan-Mu.."

( Hadith Riwayat At Tarmizi, Rasulullah SAW bersabda, "inilah dOa yang biasa dipanjatkan Oleh Nabi Daud a.s " )

only for u F.A.Z


When I am quiet,millions of things are running in my mind.
When I am not arguing,I am thinking deeply.
When I looks at u with eyes full of questions,I am wondering how long you will be around.
When I answers "i'm fine" after a few seconds,I am not at all fine.
When I stares at you,I am wondering why you are lying.
When i lays on your chest,I am wishing for you to be mine forever.
When I call you everyday,I am seeking for your attention.
When I sms u everyday,I wants you to reply at least once.
When I says I love you,I meant it.
When I say that I can't live without you,I've made up my mind that you are my future.
When I says "i miss you",No one in this world can miss you more than me....

It's nice to love and to beloved..


- Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi,jangan terlalu sedih .. terimalah kenyataan itu dan sekurang2nya dia pernah membahagiakan kamu.

Ulasan: Masa akan menentukan segalanya, jika dia ditakdirkan bersama anda, dia akan kembali.

- Jangan jadi terlalu baik, saya akan merindui kamu.Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai kamu. Jangan jadi terlalu 'sweet',saya mungkin jatuh hati kepada kamu. Amat sukar untuk saya menyayangi kamu jika kamu tidak mahu membalasnya.

Ulasan: seseorang yang membuat kamu jatuh hati kepadanya sebenarnya menyayangi kamu lebih daripada kamu menyayangi dia.



- Anda mengetahui yg anda merindui seseorang apabila jantung anda berdegup pantas ketika teringatkan dia. Dan walaupun sekadar "Hai" daripada dia mencukupi sebagai penenang.

Ulasan: anda mungkin menaruh hati kepadanya, anda tidak menyedarinya ataupun anda tidak mahu menerimanya sebagai kenyataan.

- Penyesalan terbesar dalam hidup ialah risiko yang kita tidak ambil. Jika anda merasakan sesuatu itu akan membuatkan anda bahagia, maka teruskan. Ingatlah bahawa kita akan melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada lagi peluang kedua.

Ulasan: Masa tidak menunggu kita. Jika anda rasakan anda telah bertemu dengan orang yg sesuai, maka hargailah dia, jangan biarkan dia berlalu begitu sahaja. Jangan bertangguh kerana takut. Cubalah dahulu atau anda akan menyesal kerana membiarkan ia berlalu begitu sahaja. Tiada sesiapapun yang tahu apakah yang membuatkan anda benar2 bahagia.


- Lawaknya bila kita meletakkan standard untuk orang yg bakal kita sayangi, tetapi jauh di sudut hati, kita tahu yang orang yg kita sayangi itu terkecuali daripada standard itu. (don't be too choosy!)

Ulasan: kita amat kritikal terutamanya kepada orang yg kita sukai atau sayangi kerana kita mahukan yang terbaik untuk diri kita. Tetapi sebenarnya kesempurnaan dan hubungan terbaik dapat dicapai dengan berusaha bersama. Ia bukanlah terletak kepada satu individu sahaja


- Adalah lebih baik untuk berani mencintai walaupun akhirnya anda kecewa daripada tidak mahu mencintai kerana takutkan risiko atau cabaran yang bakal mendatang.

Ulasan: Jangan berputus asa apabila terdapat saingan dalam percintaan. Adalah lebih baik untuk anda mencubanya terlebih dahulu; kerana jika anda berjaya, kemenangannya itu teramat manis. Tetapi, jika anda tidak mahu/berani mencubanya,anda mungkin akan kehilangan orang yang anda sayang/cintai selamanya.


- Jangan sesekali mengkhianati perasaan hati anda kerana akibatnya, hanya anda yang akan sengsara; bukan orang lain. Salah satu cabaran paling sukar dalam hidup ialah mencari orang yang tahu segala kelemahan dan kekurangan diri anda, tetapi dia masih sangup menyayangi anda dengan sepenuh hatinya.

Ulasan: Cinta itu adalah berasaskan tolak ansur dan pengorbanan. jika dia tahu kelemahan dan kekurangan anda dan masih sanggup bersama anda dan lebih menyayangi anda, maka andalah orang yang paling bertuah! Dia layak mendapat cinta anda.


mesir dan sungai nil itu jodoh


Sebelum aku ke sini,
cuma ada dua hal yang bikin aku kagum sama Mesir,
iaitu Al-Azhar dan Sungai Nil.
Kerana tanpa Sungai Nil, nggak ada Mesir dan nggak ada Al-Azhar.

Aku juga suka Sungai Nil.
Kalo nggak ada Sungai Nil, pasti nggak ada Mesir.
Nggak ada peradaban. Yang ada hanya gurun pasir.
Kamu percaya jodoh Fahri?

Yea. Setiap orang memiliki . .

. . jodohnya masing2, itu yang selalu kamu bilang
Aku rasa Sungai Nil dan Mesir, itu jodoh.
Senangnya kalo kita bisa bertemu dengan jodoh,
yang diberikan Tuhan dari langit.

Bukan dari langit, Maria.
Tapi dari hati. Dekat sekali.

raya datang lagi..=)




sorry lambat update..
lame da pon xupdate coz xde benda nk share pon...
so sempena hari raya yg mulia nie mizs ribena nak wish selamat hari raya maaf zahir n batin..
upload2 meh picca raya..ngee~
seronok yg xterhingga dapat beraya dgn oshin malaya,auni nazira..-anak buah 1st-
comel la sgt mke dye..
mata stim jer..haha..
comel!mcm jepun.=)



 
Thanks for visiting unni!