»
Hi! Put your welcome address here. If you have time, please FOLLOW this blog n drop your comment or message in my shout box.Thank you!:

Friday, December 31, 2010

hepi new yearrr!!


1.1.11!!cantik number tue kan!!memandangkan kita da sampai ke dunia 2011,kita mestilah CREATE AZAM2 baru,cita2 baru,plan2 baru n everything yg baru2 lah untuk menjalani life yg agak berbeza drpd taun sblmnye.so sila listkan azam2 anda untuk tahun ini.agak2 ape ek azam sy taun nie?ke masih xder azam lg?hee..=)FRANKLY SPEAKING sy masih terpkikir2 ape azam yg akan sy laksanakan pada tahun nie.masih jauh ketinggalan drpd org lain yg da plan mcm2 azam.Actually sy jenis suka buat sesuatu perkara secara spontan.xperlu nk reka2 dulu.nt sme jgak kan dgn org yg ada azam tapi still xlaksanakan.ckp je lbh.So,bek xpyh nk heboh2 ada azam.Right?bkn nk mengutuk tapi it's reality.Sape yg xsetuju,it's not my prob ok?Kenapa ye ramai sgt celebrate new year padahal 1 MUHARRAM xnk plak sambut.Nie tahun mat salleh jugek nk disambut.Apelah dunia skrg nie.Ape da sy merapu nie.Tadi nk cter pasal azam tp da melalut da ke bende lain.Ada org kata saya tak pernah ada azam.. tapi org cakap org takde azam org takde wawasan untuk maju ke hadapan.. masalahnya mcm mne lah kalau org yg berazam tapi tak pernah berusaha untuk mencapai azam tersebut? lebih krg sama je kan.. hahahah yg penting keinginan dan kesungguhan kita untuk terus maju melangkah ke hadapan.. hahahaha..

errr... panjang plak bebel.. sory2.. selamat menyambut tahun baru!








Wednesday, December 29, 2010

i'm bored!!



OMG!!lepas jer hbs SPM mmg bosan gila..xtwu nk buat ape..nk keje?hhhuhh..layak ke aku nie keje?mcm xlogik jer.byk lagi cuti aku akan dihabiskan dgn TDO..xde keje kan?ades!hopefully result spm nanti ok..teringin nak sekolah balik.rindu SEKOLAHH!!



Friday, October 29, 2010

kehilangan seorang teman budiman..




25.10.2010..
hari amat mendukacitakan bagi warga 5ukm..
kerana kehilangan seorg sahabat yang teramat baik,mohd zulhelmi nor azmi..
akibat kemalangan motosikal..
emi..
aku rindu sgt kat ko..
kenapalah ko pg cepat sgt..
kalau aku twu kau akan pergi selama-lamanya..
hari jumaat hari 2 memang aku xkan bg ko balik..
aku sedih sgt emi..
terkilan sgt..
aku mcm xpercaya ko da xder..
masih terngiang-ngiang suara kau..
gelak gurau senda kau..
ya allah..
kau tabahkan lah hatiku ini ya allah..
kuatkan semangatku ini ya allah..
kau cucurilah rahmatnu ke atas roh zulhelmi agar dia aman di sana..
tempatkan lah dye di kanorg2 yang beriman..
kau ampunkan dosa2nya ya allah..
moga kita bertemu lagi di sana yg kekal abadi..
amin..
aku sayang sgt2 ko emi..=(





Monday, September 13, 2010

handphone idaman~anycall haptic~


hp nie i minat sgt..
coz nie fon korea..
fon korea kebanyakannya unik taw!
cantik sgt..
hope dpt fon nie nt..ngee~
untuk para Asian Fanatic fon nie ramai gler artis korea selatan guna dlm serial drama korea..
dalam sinetron indo jugak da femes digunakan..
iklan Handphone ini juga pernah di iklankan oleh boyband dan girlband yang cukup ternama di Asia iaitu DBSK dan Girls Generation.
jatuh cinta dgn anycall haptic!!

my first doodle=)


Mari mari semua dengar ini cerita, ini doodle pertama oleh saya (rentak lagu Axion).

Akhirnya. I boleh buat doodle sendiri. Lepas ni boleh lukis dinasour, lukis gajah, lukis meow meow, lukis cicak. Eh kejap kenapa semua binatang? T_____T Okay takpa lepas ni kita tengok sajalah doodle buatan I yang comot comet.

Untitled 3 Doodle pertama saya, comel atau tak?

Konon-konon perempuan ini adalah karakter I yang sentiasa comot.

Untitled 5 Doodle pertama saya, comel atau tak?

Konon-konon lelaki ini adalah karakter fazrool buah hati pengarang jantung.

HAHA ada tak macam novel cinta kanak-kanak? LOL takda maknanya. Kejap kejap, I tahu tak comel tapi takpa nanti I asah bakat (kalau ada lah) HAHAHA.


Dengan Adobe Illustrator CS5, I berjaya menghasilkan doodle setelah beberapa malam asyik bermimpi tangan I pegang mouse buat doodle. Ee menyampah bila asyik mimpi tapi bila bangun kosong takda apa.

jom belajar bahasa korea..syok!



Apa Kabar? = Anyong Aseo

Sampai Jumpa = Anyong

Kurang Ajar = Monyong

Tidak Lurus = Men Chong

Pria suka berdandan = Ben Chong

Tiba-tiba = She Khonyong

Mulut = Mon Chong

Sosis = Lap Chong

Suami dari kakaknya Papa = Ku Chong

Kiss me = Soon Dhong Yang

Sweet memory = Choo Pang Dhong

Mobil mogok = Dho Rong Dhong

Lapangan luas = Park King Lot

Nasi dibungkus daun pisang: Lon Thong

Cowok Cakep Kaca Mata: Bae Yong Jun

Cowok Cakep Rambut Lurus: Jang Dong Gun

Cowok Cakep Rambut Keriting: Ahn Jung Hwan

Bagian belakang = Bho Khong

Masih muda = bron dhong

Telur asin = Ndok AChin

SENDOK GEDE = EN THONG

CELANA SOBEK = BHO LONG

KEPALA BOTAK = KIN CLONG

LAGI MENYANYI = ME LO LHONG

ORANG HITAM = GOO SHONG

BIBIR UCUP =MO NYONG

BERBULU = GE RAN DHONG

JONGKOK DI PINGGIR KALI = BE OL DONG

Cinta nabi yusuf n zulaikha


Al Quran menceritakan dengan indah kisah cinta Nabi Yusuff 'alaihissalam dan Zulaikha sehingga dirakamkan dalam surah yusuf. Nabi Yusuf a.s terkenal dengan anugerah ketampanan yang luar biasa. malah ia turut disertai bersama keperibadian baginda yang mulia. Walaupun anugerah berkenaan menzahirkan kehebatannya, tidak sesekali menjadikan Nabi Yusuf lupa diri apatah lagi berbangga kerananya.. unfOrtunately, ape yang dapat kita perhatikan sekarang, baru touch up muka sikit, sudah tak mahu sOlat takut hilang tempekan make up.. baru pakai baju blink blink sikit, habis sekampung ditayang tayang..

okey i sambung lagi ea..


Zulaikha, isteri kepada menteri Al Aziz menaruh perasaan cinta terhadap Nabi yang handsome itu.. walaupun beliau sedar, usianya jauh berbeza, namun beliau merasakan dirinya masih seOrang yang rupawan.

Perasaan cinta Zulaikha membuak-buak sampai ke kemuncaknyaapabila sanggup memadukan menduakan suaminya sendiri dengan menawarkan dirinya kepada Nabi Yusuf a.s. But hOwever, usahanya tidak berjaya kerana cinta agung Baginda kepada Allah SWT sangat kukuh. Akhirnya Baginda dipenjarakan. Tinggallah Zulaikha memendam cinta dan rindu kepada baginda...

Akibat terlalu mencintai dan merindui Nabi Yusuf a.s, Zulaikha mula hilang pertimbangan. beliau menjadi separuh gila sehingga memaksa sang raja menceraikannya. Meanwhile, mulutnya tidak berhenti dari menyebut nama Nabi Yusuf a.s pujaan hatinya.. See, betapa hebat penderitaan yang ditanggungnya.

Hari berganti hari, Zulaikha yang rupawan bertukar menjadi seOrang perempuan yang tua hudOh. Akibat panahan rindu yang sangat mendalam terhadap baginda, matanya pula buta kerana banyak menangis, serupa laa dengan musibah yang menimpa kasim selamat.

Then..setelah hampir 12 tahun nabi Yusuf a.s dipenjarakan, baginda akhirnya diangkat menjadi raja kerana mukjizatnya yang bOleh menafsir mimpi..

Atas kehendak Allah SWT yang kasih kepada makhluknya, lantas Zulaikha dipulihkan. wajahnya kembali muda dan semakin cantik rupawan persis ratu yang jelita. Akhirnya, Allah SWT mewahyukan Baginda agar mengahwini Zulaikha.

Namun, Zulaikha yang dikahwini Nabi Yusuf bukanlah Zulaikha yang dulu. Zulaikha yang dahulunya merindui Baginda telah berubah menjadi wanita sOlehah yang sentiasa beribadah dan mendekatkan dirinya kepada Allah SWT.

Hari harinya hanya untuk bermunajat kepada Allah SWT, menyesali atas kekhilafannya dahulu. masanya hanya untuk Yang Esa sehingga terlupa akan tanggungjawabnya sebagai seOrang isteri. Begitulah asyiknya Zulaikha mendekatkan dirinya dengan Allah SWT serta menginsafi dOsa-dosa yang pernah dilakukannya sebelum ini.


hurm..lihatlah betapa cinta yang dulunya terbit dari nafsu dapat dipadamkan apabila beliau mula mengenal cinta hakikinya hanya untuk Allah yang Maha Berkuasa. Zulaikha menyedari..kemuncak cintanya yang kekal akan muncul di akhirat kelak, pertemuan indah dua jiwa yang beriman penuh asyik dan rindu akan ditemuinya di Syurga abadi..

Di ruang ini juga, ingin saya sisipkan potOngan dOa dari Rasullah SAW yang saya kira ianya elOk untuk dikOngsikan bersama.

"ya Allah, kurniakanlah daku perasaan cinta kepada-Mu, dan cinta kepada orang yang mengasihi-Mu, dan apa sahaja yang membawa daku menghampiri-Mu..

Jadikanlah cinta-Mu itu lebih aku hargai daripada air sejuk bagi Orang yang kehausan.. ya Allah, sesungguhnya aku memOhon cinta-Mu, dan cinta Orang yang mencintai-Mu, dan cinta yang dapat mendekatkan aku kepada-Mu..

ya Allah, apa sahaja yang Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia kekuatan untukku mencintai apa yang Engkau cintai..

Dan apa sahaja yang Engkau singkirkan daripada apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia keredhaan untukku dalam mencintai apa yang Engkau cintai.. ya Allah, jadikanlah cinta-Mu sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat kehausan..

ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu, mencintai para malaikat-Mu, Rasul-Mu, dan hamba-Mu yang sOleh... ya Allah, hidupkanlah hatiku dengan cinta-Mu dan jadikanlah aku bagi-Mu seperti apa yang Engkau cintai, ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaan-Mu.."

( Hadith Riwayat At Tarmizi, Rasulullah SAW bersabda, "inilah dOa yang biasa dipanjatkan Oleh Nabi Daud a.s " )

only for u F.A.Z


When I am quiet,millions of things are running in my mind.
When I am not arguing,I am thinking deeply.
When I looks at u with eyes full of questions,I am wondering how long you will be around.
When I answers "i'm fine" after a few seconds,I am not at all fine.
When I stares at you,I am wondering why you are lying.
When i lays on your chest,I am wishing for you to be mine forever.
When I call you everyday,I am seeking for your attention.
When I sms u everyday,I wants you to reply at least once.
When I says I love you,I meant it.
When I say that I can't live without you,I've made up my mind that you are my future.
When I says "i miss you",No one in this world can miss you more than me....

It's nice to love and to beloved..


- Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi,jangan terlalu sedih .. terimalah kenyataan itu dan sekurang2nya dia pernah membahagiakan kamu.

Ulasan: Masa akan menentukan segalanya, jika dia ditakdirkan bersama anda, dia akan kembali.

- Jangan jadi terlalu baik, saya akan merindui kamu.Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai kamu. Jangan jadi terlalu 'sweet',saya mungkin jatuh hati kepada kamu. Amat sukar untuk saya menyayangi kamu jika kamu tidak mahu membalasnya.

Ulasan: seseorang yang membuat kamu jatuh hati kepadanya sebenarnya menyayangi kamu lebih daripada kamu menyayangi dia.



- Anda mengetahui yg anda merindui seseorang apabila jantung anda berdegup pantas ketika teringatkan dia. Dan walaupun sekadar "Hai" daripada dia mencukupi sebagai penenang.

Ulasan: anda mungkin menaruh hati kepadanya, anda tidak menyedarinya ataupun anda tidak mahu menerimanya sebagai kenyataan.

- Penyesalan terbesar dalam hidup ialah risiko yang kita tidak ambil. Jika anda merasakan sesuatu itu akan membuatkan anda bahagia, maka teruskan. Ingatlah bahawa kita akan melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada lagi peluang kedua.

Ulasan: Masa tidak menunggu kita. Jika anda rasakan anda telah bertemu dengan orang yg sesuai, maka hargailah dia, jangan biarkan dia berlalu begitu sahaja. Jangan bertangguh kerana takut. Cubalah dahulu atau anda akan menyesal kerana membiarkan ia berlalu begitu sahaja. Tiada sesiapapun yang tahu apakah yang membuatkan anda benar2 bahagia.


- Lawaknya bila kita meletakkan standard untuk orang yg bakal kita sayangi, tetapi jauh di sudut hati, kita tahu yang orang yg kita sayangi itu terkecuali daripada standard itu. (don't be too choosy!)

Ulasan: kita amat kritikal terutamanya kepada orang yg kita sukai atau sayangi kerana kita mahukan yang terbaik untuk diri kita. Tetapi sebenarnya kesempurnaan dan hubungan terbaik dapat dicapai dengan berusaha bersama. Ia bukanlah terletak kepada satu individu sahaja


- Adalah lebih baik untuk berani mencintai walaupun akhirnya anda kecewa daripada tidak mahu mencintai kerana takutkan risiko atau cabaran yang bakal mendatang.

Ulasan: Jangan berputus asa apabila terdapat saingan dalam percintaan. Adalah lebih baik untuk anda mencubanya terlebih dahulu; kerana jika anda berjaya, kemenangannya itu teramat manis. Tetapi, jika anda tidak mahu/berani mencubanya,anda mungkin akan kehilangan orang yang anda sayang/cintai selamanya.


- Jangan sesekali mengkhianati perasaan hati anda kerana akibatnya, hanya anda yang akan sengsara; bukan orang lain. Salah satu cabaran paling sukar dalam hidup ialah mencari orang yang tahu segala kelemahan dan kekurangan diri anda, tetapi dia masih sangup menyayangi anda dengan sepenuh hatinya.

Ulasan: Cinta itu adalah berasaskan tolak ansur dan pengorbanan. jika dia tahu kelemahan dan kekurangan anda dan masih sanggup bersama anda dan lebih menyayangi anda, maka andalah orang yang paling bertuah! Dia layak mendapat cinta anda.


mesir dan sungai nil itu jodoh


Sebelum aku ke sini,
cuma ada dua hal yang bikin aku kagum sama Mesir,
iaitu Al-Azhar dan Sungai Nil.
Kerana tanpa Sungai Nil, nggak ada Mesir dan nggak ada Al-Azhar.

Aku juga suka Sungai Nil.
Kalo nggak ada Sungai Nil, pasti nggak ada Mesir.
Nggak ada peradaban. Yang ada hanya gurun pasir.
Kamu percaya jodoh Fahri?

Yea. Setiap orang memiliki . .

. . jodohnya masing2, itu yang selalu kamu bilang
Aku rasa Sungai Nil dan Mesir, itu jodoh.
Senangnya kalo kita bisa bertemu dengan jodoh,
yang diberikan Tuhan dari langit.

Bukan dari langit, Maria.
Tapi dari hati. Dekat sekali.

raya datang lagi..=)




sorry lambat update..
lame da pon xupdate coz xde benda nk share pon...
so sempena hari raya yg mulia nie mizs ribena nak wish selamat hari raya maaf zahir n batin..
upload2 meh picca raya..ngee~
seronok yg xterhingga dapat beraya dgn oshin malaya,auni nazira..-anak buah 1st-
comel la sgt mke dye..
mata stim jer..haha..
comel!mcm jepun.=)



Monday, July 26, 2010

geram glerr ahhh MySpace


haishhh..!!
penat call mak berjuta2 kali..
tp xangkat..
sengaje jer coz nak aku nek bas..
nsib bek la ader cikgu norliza..
kalau x nek bas la aku jwbnyer..
thanks to her..

MySpace

Sunday, July 4, 2010

what should i do?


Each morning when I open my eyes I say to myself: I, not events, have the power to make me happy or unhappy today. I can choose which it shall be. Yesterday is dead, tomorrow hasn't arrived yet. I have just one day, today, and I'm going to be happy in it.

Friday, July 2, 2010

being sooo busy this year..ouh yeah?


So, I haven't updated my blog in a couple of weeks. I tell myself I've been busy and that work is crazy and that there just isn't enough time in the day....then I realize, its just an excuse. It's an excuse to just be busy and not really think about what I am doing, but just going through the motions. It's something I have done much of my life, if you keep busy then you don't have to think about those things that bug you.

This year has been my year to make a commitment to myself. To pay attention to my own needs and those little signals that I tend to ignore. I started working out, I started eating better, and I try to take time for me, this blog is part of that. I'm making progress on me but, I get tired and overwhelmed by my emotions and I tend to get busy for busy sake, not because its actually necessary.

The good thing is that I'm growing and realizing that my busy-ness is just a distraction, so I've pulled myself back into reality and I'm taking time this holiday weekend to connect with friends and family and let myself feel my emotions instead of locking them away. So, yes, study is crazy and there really not enough hours in the day, but that's a permanent thing, so I can study hard while I'm at the school, but then I can make time for the things that are really important to me, the people that are really important to me.

A girl worth fighting for..


For a long time we've been marching off to battle
In our thund'ring herd we feel a lot like cattle
Like the pounding beat our aching feet aren't easy to ignore
Hey, think of instead a girl worth fighting for
Huh?
That's what I said:
A girl worth fighting for

I want her paler than the moon with eyes that shine like stars
My girl will marvel at my strength, adore my battle scars
I couldn't care less what she'll wear or what she looks like
It all depends on what she cooks like: Beef, pork, chicken ...
Mmmh ...

Bet the local girls thought you were quite the charmer
And I'll bet the ladies love a man in armor
You can guess what we have missed the most
since we went off to war
What do we want?
A girl worth fighting for

My girl will think I have no faults
That I'm a major find [excuse me?]
How 'bout a girl who's got a brain
Who always speaks her mind?
Nah!

My manly ways and turn of phrase are sure to thrill her
He thinks he's such a lady-killer[obviously]

I've a girl back home who's unlike any other
Yeah, the only girl who'd love him is his mother[true!:)]
But when we come home in victory they'll line up at the door[yeah right lol]
What do we want?
A girl worth fighting for [now make a wish lol]
Wish that I had
A girl worth fighting for
A girl worth fighting -

Saturday, April 10, 2010

peluang pekerjaan dalam bidang biologi


bidang bio-chemistry kebanyakannya dikuasai oleh non-Muslim kat M'sia nie (terutama syarikat swasta)... Namun jgn jadikan itu sbg halangan..

Salah satu utk memecahkan halangan itu ialah U MUST CONVERSATE WELL IN ENGLISH, then non-Muslim will respect U a lot..

Saya bagi kat dlm ni senarai pekerjaan yg sesuai dgn Biologi

Kerajaan
1. Pegawai Marin (Lembaga Pengangkutan)
2. Pegawai Pertanian (Kem. Industri & Asas Tani)
3. Pegawai Alam Sekitar (Jabatan Alam Sekitar)
4. Pegawai Polis (Jab. Polis)
5. Pegawai Perhilitan (Jab. Perhilitan)


Swasta
1. Ahli Kimia (Chemist)
2. Laboratory Equipment Technologist
3. Environmental Executive
4. Hydrologist

Saturday, March 6, 2010

kecewa..


::abg faiz sendat!!!::
::athirah unus?::
::bangla jual karpet::
::moga berbahagia jelah::

mickey!!


::hari nie ader extra class with miss wong+mesyuarat PIBG..::
::then hari nie saje2 pkai cantik2 ckit::
::coz da twu da nk jumpa mickey::
::segak bergaya dye hari nie::
::huhuhu..::
::mickey 2 spe?::
::ada deh!::

MySpace

Tuesday, March 2, 2010

i will miss this moment..


::i love days in class when all of we do is chill talk the whole time..::
::jijan my hero::(huhu..saje2)
::haikal my skandal::
aziemah n wanie still do their job(gossip girl)::
::zue n rozita my loyal frenz::
::hilme n haziq bio partner::
today bio n fizik test..
hurmm..
bio ok2 la..
dpt 71%..
fizik??
toksah tanye..
damn worse!
then ckg Z ...
hanya kita yg twu...

MySpace


Friday, February 26, 2010

Thursday, February 25, 2010

doa utk sahabat..



DOA UNTUK SAHABATKU

Ya Allah

panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah

kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya

dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,

perluaskanlahrezekinya, dekatknlah hatinya

kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,

tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia

dan akhirat

Ya Muhaimin

jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati

seseorang yang hatinya

tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang

cinta nafsu?Jagalah hatinya agar tidak berpaling

daripadamelabuhkan hatinya pada hatiMu.jika dia

rindu,rindukanlah dia

pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah

Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh

dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu

jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah

aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada

cinta hakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya

untukMu

Ya Allah…

kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,

kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak

AMIN YA RABBAL A'ALAMIN




Friday, February 19, 2010

Thursday, February 18, 2010

program curahan kasih smkj 2010..





petang td hari sad day..=(
cdey sgt..
plok mak kuat2..
nangis2 lagi tue..
even abah xdtg tp wakilnyerr ader..
tulis surat kat mak..
mak pon same..
segan lorhhh..!!
tp time 2 air mata memang xhenti2 nk kluar...
cdey membayang kan ape yg disruh bayang kan..
tue lah perasaan kte sebagai anak..
banyak dosa pada mak..
degil lagi..
tp pape pon i know mak mummy xsimpan dlm hati..
walaupon i nie degil ckit?huhu..
mummy!!
daddy!!
i love u damn muchh!!
alang akan balas jasa kalian berdua..
doakan kejayaan alang...
moga kte sekeluarga dirahmati Allah..
dan di murahkan rezeki..
amin yabbbal al amin...



bufday gift!!





semalam pak su ben kasi purse..
walaupun bufday i dah tamat tempoh..
dye tetap bg..
hehehe..
nsib bek dye jumpa kat GENI..
kalau x xtwu la twu ke x..
pape pon thanx to him!!




Wednesday, February 17, 2010

gong xi fa cai!!!


alamak!!!
sibuk story morry lpe plak nak wish gong xi fa cai ma!!
hehehe..
walaupun spe yg bce nie bkn chinese..
tp kita kan 1 malaysia..
so celebrate la..=)
tp jgn la over sgt..
ckit2 suda..


MySpace

MySpace



sempena valentine day hari tue..
xpyh la ngade2 nak sambut..
ntah hape2 budayaa tue..
rosak kan kita jer..
hari membuat maksiat!!
shitt!!
subhanallah...
ingat2 la tuhan yer..
sendiri mao ingat..
kiamat suda dekat..

MySpace

mau cter2..story lme..



aku bru jer pindah kt kg terusan..
hepi kot??
hehehe..
yelah kan dok sblah umah uwan n atok tersayang..=)
tp sunyi jgak la..
rindu kat jiran lme!!
tp da lme2 oke jer..
coz rumah tue tepi jalan..
so agak sbuk dgn kereta..
pape pon..
alhamdulillah..
rumah tue xhutang taw..=)

MySpace

ehem3...hehehe=)


agak2 spe ye??
hurmm...
no comment!=)

MySpace

my heart till 4 eva..=(


kubur cheerah..




kehilangan 'adik' kesayangan..



cdeynyer ble adik dh xder...
dyelah yg ske buat family aku ketawa dgn gelagat nakal dye tue...
masih terbayang2 dye panjat pokok kelapa..
dye kucing yg aktif!
sungguh!
dye mmg xder pengganti..
carilah serata dunia xkan ku jumpa..
walaupun dye masih dlm kenangan..
tp dye tetap xakan aku lupakan..
mungkin pada kalian dye cuma haiwan..
tp bg kami sekeluarga..
dyelah penyeri hidup kitorang selama ini..
i will miss u sooooo muchhhh cheerah!!

MySpace

mutiara kata..


quotes

Setiap insan perlu ada kekuatan, tanpanya tiang yang dibina sekuat manapun pastinya akan rebah.

Kawal kemarahanmu kerana kemarahan akan menunjukkan betapa diri kamu amat lemah sekali

Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.” – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.” – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

friendship
Kesedihan hanya akan membuat musuh anda gembira. Dari itu bahagiakanlah hati anda yang mana membuat musuh anda berdukacita.

Semangat yang berkobar-kobar adalah hiasan para waris Nabi, sedangkan kesombongan adalah virus yang menjangkiti para penzalim yang keji

Jangan pernah rasa putus asa kerana itu adalah alasan mereka yang hanya melihat dunia ini dengan penuh masalah. Sebaliknya jadilah orang yang sentiasa bersedia untuk merubah masa depan supaya ia lebih baik. Halangan atau cabaran atau masalah bukanlah penyebab besar kepada kegagalan kamu tetapi diri kamu sendiri.

Life Quotes

Hidup ini ibarat satu perlayaran, mengemudi bahtera untuk sampai ke terminal kejayaan. Dengan itu layarkanlah usaha gigihmu agar tidak tengelam di dalam dilema kekecewaan.

Sahabat pada hari ini boleh menjadi seteru pada hari esok.

Kesediaan untuk memaafkan sahabat sesuatu yang mulia kerana Allah merahmati seseorang yang melapangkan tempat buat saudaranya.


Thursday, February 11, 2010

dye nk declare?


satu insiden yg agak keliru??
si dia melamar ke??
mcm xp'cye jek..
tp xkn nk terima..
hurmm.. nk teima ke x ek?
aku nie nampak sgt minah juliet..hege3..
by the way thanx to him coz hilangkan boring aku mlm td..
dpt jgak borak2 dgn dye.. nak accept ke or sebaliknye..
juz wait n se yach..

MySpace

little bit sad


MySpace

pisang gurl dengki!!

bengang agak kebangangan...



hey pisang girl..
i'm very jelez with u oke..
spe cruh amik gambar dgn lutfi?
mak mati cpt da?
hehehe..
sorry to say pisang girl..
juz kidding..
tp nie amaran pertama n terakhir..
kalau ader lg gambo dgn dye..
tamat lah riwayat hdup u..


Wednesday, February 10, 2010

Monday, February 8, 2010

hepi bufday to me..hehehe






hari nie is mt lucky day..
dapat bear2 taw.jgn jelez.huhu..
thanz adel!
org first wish mestilah faz..:-P
so bahgia taw..



Happy Birthday Girl!
Grab a Graphic from pYzam.com


 
Thanks for visiting unni!