»
Hi! Put your welcome address here. If you have time, please FOLLOW this blog n drop your comment or message in my shout box.Thank you!:

Wednesday, August 31, 2011

selamat hari rayaaa


yeahhh!!akhirnya raya juga..
selamat hari raya kepada semua muslimin dan muslimah yang berpuasa..
yg xberpuasa happy deepavali..ngee..
ouhh xdpt nak post byk2..
bz layan tetamu..nie pun curi2 masa on9 sebentar..
off duluu..
tata




Best regards,

Friday, August 26, 2011

last day::


kejap je kan dah nak raya..
hari nie last sekolah.cuti SEMINGGU.yEahhh!!
xsabar nak raya.hihi
hari nie juga last day buat cikgu zahra,cikgu suhaimi n ckgu reza as ckgu praktikal dari upsi
nanti mesti rindu nak tgk muka ckgu zahra yang cun melecun tu..huarrgh!sedih la plak
sebelum blk sempat je kitorang amik gmbr kenangan..
geng cendawan pun sempat bergambar td..
sori kalu gmbr nie xcun.haha :P
ngantuk sudaaa.
so mata dah xmampu nak dicelik kan lagi la.
ape lg dol?tdo laaa..
selamat mlm dunia..







Best regards,

Tuesday, August 23, 2011

geng cendawan


holla..
aduhh..hari nie kelakar je kot..
lepas kelas R & D geng cendawan(aku,adibah,adel,fazrul n hafizi)
lepak mcm biasa berchit chat..
balik tumpang kereta fizi sampai gedung minang..
paneh boto dlm kereta fizi tadi..
al kisahnya fizi lupa on kan air cond..
ades!patut la panas semacam..
hafizi hafizi..
mcm la baru dapat kereta..xreti2 lagi..
tp kan.. best la td..
sangat kelakar..i will miss that part=)


Best regards,

Sunday, August 21, 2011

Saturday, August 20, 2011

kenangan kita sentiasa akan di kenang




Tiba-tiba hari nie terasa sayu je bila teringat mcm2 kenangan kat sekolah
kenangan family 5UKM,kenangan dengan arwah emi.
emi,tahun nie tahun pertama engkau xde untuk beraya bersama kitorang
rasa janggal je nak raya tahun nie tanpa kau.
kehilangan kau buat warga smkj lesu,
yang dah pergi tetap pergi,yang penting kitorang sebagai kwn2 kau sentiasa akan mendoakan kau di SANA.insyallah
persahabatan kita tidak ternilai dan sangat berharga bagui aku
rindu nak panggil kau papa emi
sangat rindu!!
insyallah kita akn bertemu jua nanti.


Best regards,

Thursday, August 18, 2011

Just for sharing


BABI SUDAH JELAS HARAMNYA PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS, UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI
1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )
2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )
3. Ajinomoto ( Thailand )
4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas
5. Semua tauhu buatan Orang Cina
6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand
7. Sabun FAB berbuku
8. Lobak Jeruk
9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)
10. Krim Muka Hazeline Snow

SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL) 1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi
2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan buatan Orang Cina
3. Daging Burger Import
4. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina
5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'
6. Berus Gigi Jenis ' Reach'
7. Mee Kering ( sanggol )
8. Semua sabun mandi yang diimport
9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL
10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam
11. Have Pearl Cream
12. Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
13. Ubat Kurap buatan Org Cina
14. Beehon Segera Siam16. Sabun Mandi Yang Berminyak
15.Mee Rebus Tulang & Kiub Perasa Ayam

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )
1. Bosset Wine Gum
2. Dairy Milk Coklat
3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum
4. Sugus Strawberry
5. Passer Doily Mixture
6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint
7. Scothes Vikmin
8. Share Extra Atrenght
9. Black Current Jelly
10. Royal Gulaman & Decart Oranges
11. Valvis Gelatin
12. Sarung Kapsul Uba
t13. Ais Krim dalam bekas plastik
14. Gula-gula Fruities
15. Cake Mets Vilber Punch
16. Coklat Cake
17. Tepung Kastard Lady's Choice
18. Semua jenis Jelly
19. Semua jenis gincu bibir
20. Keseluruhan Jenis Sheisedo
21. Lady's Choice Jelly

SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA
1. BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
2. PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD
3. MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )
4. RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN
5. SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP
6. KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
7. TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND


Best regards,

Tuesday, August 16, 2011

stressed



ok!start siapkan buletin..
aduhh kena hantar esk.
xdpt tdo lah mlm nie.

currently mood : stressed!!


Best regards,

Monday, August 15, 2011

Refleksi diri


assalamualaikum readers(kalau ade)
hari ni sek seperti biasa dan bisingnya seperti biasa.
aduhh..tp ada byk beban/kerja yang perlu diselesaikan

first :discussion pasal kem tunas puteri lepas raya nanti
second :buletin sek edisi ogos yang perlu disiapkan segera.
third :bwk 3 batang mop hari rabu ni.

ades!yang ketiga tu parah sikit.nak cari lg..nak bwk lg batang mop tu.dah la naik bus.buat malu je.tp dah arahan cikgu kan,kenelah ikut.mcm2 nak pikir pasal buletin tu.haii..peningnya kepala.

balik td sempat berchit chat dgn datin dba,adel,hafizi,n aliff kat pondok cendawan.
ouh!cerita pasal dyorang..tiba-tiba ada benda nak cercite sikit.huhu..nyumpat je keje:)tak delah..tadi asyik bercerita pasal benda2 yang lagha je.haii kurang lagi pahala puasa aku..hmm tak xsangka aliff tu kira baik juga orgnya walaupun digelar hero sekolah.kalau kenal dia dgn lebih dekat dia baik sebenarnya tapi tulah kan dia tu ego sikit dan ngong skit.kihkihkih.dia tahu ape yang dia buat salah dan berdosa tapi still lagi nak buat benda yang dah tahu dosa.dia cakap 'aku jahat so aku xharap pun dpt perempuan yg baik sebab aku tahu aku macam mana'aku plak cakap'tp at least kau kene cari yang terbaik'xnak la aku cakap lebih2 kan nanti dia kata aku berlagak baik plak.Yeee..aku admit.aku xlah sebaik mana.masih banyak kekurangan dan masih byk perkara lagi aku jahil.aku tak sempurna mana.So aku mcm rasa aku xlayak nak nasihat org sbb aku pun masih belum menjadi muslimah yang solehah mana.sebelum ni byk buat dosa.Haii kalau ingat kan balik la apa yang aku dah buat,malu sgt.mcm nak ulang blk masa tu n perbetulkan kesilapan aku.Aku nie jenis berubah sekejap je.lepas tu mulalah lupa.Sbb apa?sbb..tak istiqomah dlm perubahan aku.kalau nak berubah,berubah betul2.

hari ni pun byk buat perkara2 lagha.Ya allah,sesungguhnya aku sedang berpuasa.Azam?akan sentiasa ingat buat kebaikan dan jauhi perkara2 lagha.insyallah.

haii panjang plak entry petang nie.meluahkan perasaan plak tu.Xpe!refleksi diri.uhh..perut pun dah kriok kriok dah.SABAR..


Best regards,

Sunday, August 14, 2011



Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu




Best regards,

keluarga gila





lihat2..
ade ke kelurga macam tu?siap main libas2 dgn gergaji lagi.
haha.suka la kawan dgn datin dba dan aunty adel.
bila dah jumpa,bising je memanjang.
gelak xhenti2.
semalam saya asyik gelak jer bila berchit-chat dgn dyorang.
happpy laaaa~

blog yang saya nak semua org baca



Assalamualaikum n holaa..

pkul 3.03 petang dah.keinginan untuk mengupdate pun semakin berkurang.
Tapi saya teringat ada satu blog yg saya rasa contentnya menarik yang boleh di kongsi
tak bosan bila baca entry2 yang di post kan.Mungkin ada unsur2 islamik di situ.so sila la lawat blog En.Firdaus ini kalau rajin blog aku anak yatim


Saturday, August 13, 2011

tazkirah ramadhan


Nabi bersabda, "Solat lima waktu, Jumaat ke Jumaat, Ramadhan ke Ramadhan, adalah penghapus dosa-dosa yang terjadi di antara waktu tersebut jika dijauhi dosa-dosa besar.” (HR Muslim no: 233)

Nabi saw. bersabda, "Sesiapa sempat bertemu bulan Ramadan dan tidak diampun dosanya, maka semakin jauhlah dia dengan Allah" (HR Ibn Hibban)

Nabi saw. bersabda, "Telah datang kepadamu Ramadan, bulan berkah, Allah mewajibkan kamu berpuasa, pada bulan ini pintu-pintu syurga dibuka dan pintu-pintu Neraka ditutup, syaitan diikat, dan di dalamnya terdapat malam yang lebih baik dari seribu bulan. (HR Imam Ahmad dan Imam Nasa’i)

Nabi saw. bersabda, "Apabila tiba bulan Ramadan maka dibuka pintu-pintu rahmat." (HR Muslim)

Nabi saw. bersabda, “Sesiapa yang berpuasa pada bulan Ramadan kerana iman dan ikhlas mengharapkan pahala dari Allah, maka dosanya yang lalu akan diampun oleh Allah.” (HR Bukhari)

Nabi saw. bersabda, "Apabila datang bulan Ramadan, kerjakanlah umrah kerana sesungguhnya umrah pada bulan Ramadan adalah menyamai haji." (HR Bukhari)

Firman Allah, "Sesungguhnya Kami telah menurunkan al-Quran ini pada malam al-Qadar. Apakah yang kebesaran yang terdapat pada malam al-Qadar? Malam al-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan izin Tuhan mereka kerana membawa segala perkara yang ditakdirkan berlaku pada
tahun berikutnya. Sejahteralah malam itu hingga terbit fajar." (al-Qadr:1-5)

Nabi saw. bersabda, "Sesiapa bersolat pada malam Ramadan dengan keimanan sebenar dan mengharapkan ganjaran daripada Allah, akan diampun dosa-dosanya yang lalu." (HR Muslim)

Friday, August 12, 2011

happy happy happy



happy banget hari nie..
byk hal2 yg menggembirakan berlaku hari nie terutama kes pinokio..
hari nie dan seterusnya menghitung hari..
1 syawal my oppa will call after 1 month doesn't contact me at all..
cepat la masa berjalan..
i'm waiting ;)

Saturday, August 6, 2011

i miss u



Do you want to know why i like u oppa?
there's no other reason except that you are you.
you are the one that makes me feel very thankful,
do you remember one thing?
you said before that you loved me more.
i thought about it and i feel bad
will you give me some more time?
i will prove to you that i love you more
you have to stay by my side until then.
sarang heyo oppa..
i really do.
 
Thanks for visiting unni!