»
Hi! Put your welcome address here. If you have time, please FOLLOW this blog n drop your comment or message in my shout box.Thank you!:

Tuesday, October 25, 2011

happy Deepavali semua ♥♥♥





holaaa semua..♥♥
so hari ni saya ucapakan Selamat menyambut Perayaan Deepavali kpd semua warga Malaysia tercinta
Semua yg bercuti tu pergilah jalan2 raya rumah jiran yang merayakan Deepavali..
kalau yg xdok jiran india tu..
dok diam2 kat rumah je.
jgan org lain yang beraya kita plak sibuk2 nak sesak kan jalan yg dah mmg sesak hari ni
macam saya xpergi mana2 pun,dok rumah jelah
tu yang gatal tangan meng-post entry yang bosan nie.
sori ye kalau yang membaca post nie meluat sbb xde entry yang menarik saya boleh post.
haa..saya rasa saya nak post pasal akibat makan sushi yang semua org pun dah tahu pasal nie yang dah heboh kat PENSEL BOOK :)

tgk gambr nie..sgt geli ok?gatal kepala saya tgk gmbr nie.wekk!






ULAT DI OTAK AKIBAT MAKAN SUSHI

Inilah akibat makan sushi & sashimi (ikan mentah, gurita mentah,udang mentah, dsb). Nama orang ini Shota Fujiwara dari Gifuprefecture, Jepun, umur 80 thn, telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoricnya. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktor yang merawatnya menemukan sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.

Jadi, BERHATI-HATILAH MEMAKAN SUSHI & SASHIMI !!!

Ulat seperti yg didapati pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal dari parasit yg selalunye didapat pada tubuh ikan mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan dgn melalui proses pemasakan dgn panas yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu).


0 tukang komen:

Post a Comment

putera dan puteri katak yang suka meng-omen

 
Thanks for visiting unni!